Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

lördag 6 februari 2010

Sedan sist...

....har lite av varje hänt. Killarna har genomlidit vinterkräksjukan och det tog tid för dem att bli i samma skick som innan. Fy vilket elakt virus...först kräktes de i något dygn...sedan fick dom sprutande diarrer och Birdey fick även feber. Jag hade kontakt med Blå Stjärnan för att kolla hur mycket vätska jag behövde få i dem varje dygn. Så jag kokade vätskeersättning och under ett dygn...när de var som sämst...matade jag dem med sked...även på natten. Dagen efter verkade den värsta krisen vara över och de började dricka lite på egen hand. Men magarna krånglade i många dagar och de blev magra...fort gick det. Köpte ett medel på apoteket som heter Pro-Kolin..dyrt med effektivt. Sedan blev det dietmat fiskbullar, ris, kokt nötfärs....så det har tagit tid att få dem i form igen. När Wilde blev hyfsad i sin mage så passade han på att äta upp en skinnhandske!!!:(
Jag fick tillbaka den nästan tre veckor senare......han kräktes upp den. Aptiten har varit så där...o jag har försökt göda dem...men de äter inte så mycket som jag önskar.
Jag tror att ett bantningstips förutom alla som finns i tidningar och på tv är...käka en skinnhandske och bli fortare mätt...tja försöka duger...funkade på Wilde i allafall.....
Tilläggas kan att Cosby....den lilla knubbisen...bara fick en liten släng av vinterkräksjukan...så ha e lika tjock och go som vanligt...o behöver nog egentligen gå ner ett kilo.
Nu är det istället löptikar till höger och vänster här i området...nackdelen med att bo som vi gör...Wilde har för första gången lagt märke till denna nya sensation...o det lilla vett som fanns....har försvunnit ut i det blå....det är gnäll, gnäll...o dålig aptit för hela slanten...suck...
Allt blir dock lättare när vi ger oss upp i skogen där snön ligger tjock...det verkar bara vara vi som orkar ta oss upp i skogen...skönt...för då slipper vi eventuella löptikslukter....o Wilde blir för en stund som vanligt igen....säkert skönt även för honom.
Wilde och jag tränar för tillfället mycket på stadga...att följa vid min sida oavsett om jag kastar leksak till höger eller vänster...att fortsätt och gå eller springa....o vid ett varsågod få springa o hämta...funkar riktigt bra. Lite vanligt fotgående och inkallningar och ingångar övar vi också på.
Cosby har jag kört rutan med samt fotgående och förflyttningar....finns tendens till gnäll...då han e så ivrig...så vi jobbar på det samt att han skall följa mig nära och försöka hålla sin position.
Idag körde vi ett rapport pass med Wilde...o han kom ihåg vad han skulle göra....lite tveksam vid något tillfälle när han skulle skickas...får lura vidare över hur träningen skall läggas upp till nästa gång. Ha det gott alla!

Inga kommentarer: