Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

fredag 20 mars 2009

Wilde e bättre...

eller rent av helt bra. Vågar dock inte ropa hej....idag är sista dagen med Rimadyl som han medicinerat med i tio dagar. Wilde har haft två veckor med korta koppelpromenader....o han och jag är verkligen jätte trötta och utråkade på detta. Ibland är han som en rodeohäst i kopplet....o jag kan se på folk som ser oss i de lägena att de scannar igenom alla "käcka" hundprogram som de sett på tvn...tills de kommer på "felet" - bristande ledarskap...!! Nåväl...jag får bjuda på det...förstår att det kliar under tassarna...o att längtan att få sträcka ut i full fart är stor!!
Jag kommer att lägga några spår åt Wilde i helgen...det tror jag inte kan vara några problem...gräver man stora hål i trädgården...borde ett kortare spår vara mer skonsamt.
Lite hjärngympa har vi förstås kört...och vi har tränat på lite olika lugnare saker....som ingångar...hålla fast osv...
Nästa helg är det jaktinternat på kennel Flatterhaft...o det ser jag framemot jätte mycket....synd att vi inte hunnit träna så som tänkt innan...då vi fick så många fina tips av Carola...men huvudsaken är att han blir helt återställd och kan vara med. Får se i veckan om han kan få börja springa lös lite...jag kommer vara noga med att han värmt upp med en promenad innan.
Idag skall jag ägna en stund åt att leta efter klicker och visselpipa....jag fattar inte var alla saker tar vägen...visserligen flyttar man mellan olika fickor och jackor och väskor...men sen då...jag har ju inte bara en klicker....tycks vara samma fenomen som när barnen var små och man letade efter alla "hundra" nappar som de hade...men som aldrig fanns när de behövdes.
I går fick Wildes mamma nya småttingar. Tio stycken blev det!! Åtta killar och två tjejer...så Wildes syskonskara blir större och större...spännande att följa deras utveckling!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt att Wilde är på bättringsvägen nu! Jag gissar att Cosby längtar efter långa buspromenader tillsammans med "brorsan" nu!!

Miss Bossing sa...

Ha det så trevligt på internatet i helgen! Tror ni kommer lära er massor tillsammans med Katarina.
Kramar från oss

Karina sa...

Härligt att höra att han börjar bli bättre! Så himla jobbigt är de inte mår bra.

Kram från oss tröttisar i Reservatet ;)

ses imorgon