Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

lördag 8 augusti 2009

Rapport-Wilde??...

...Tja kanske;)....försöka duger. Han är väl förnärvarande nästan allt det som en bra rapporthund inte skall vara...men vi skall pröva i alla fall! Har fått en kompis att ställa upp som medförare...man måste ju vara två....o det kan nog vara ett krux för många. Hur kom jag nu på denna idé??...det var en klubbkompis som talade varmt om bruksgrenen Rapport...o det låter onekligen både roligt och spännande...förövrig behöver en bra Rapport hund besitta/utveckla i stort sätt de egenskaper som Wilde behöver för att kunna utvecklas i jakten...så det ena utesluter inte det andra...utan kanske tvärt om! En bok fick jag också låna...som jag sträck läste och nu kan jag allt;)....hmmm
Idag körde vi första passet med Wilde! Han fick springa cirka 75 meter på en rak och bred skogstig...o det var full fart till oss båda!! Vi körde två pass....han fick vila uppbunden...o han låg tyst och fint! Vid ett tillfälle ville han vända tillbaka till mig...o vid närmare tanke...hade jag kanske den roligast leksaken...så det gäller att tänka igenom allt noga...o korv var väl så där gott...får bli bättre belöning tills nästa gång....så får vi se hur det går framöver och om detta är något för oss o Wilde.

Inga kommentarer: