Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

fredag 4 juli 2008

Välkommen!


Efter att ha ägnat många tidiga morgnar åt att läsa andras bloggar och hemsidor, vilket har varit intressant och inspirerande och som tillsammans med kaffet fått mig att vakna till, väcktes tanken att skaffa en egen blogg. Så med hjälp av min duktiga dotter som tålmodigt lärt mig hur man ordnar med en blogg och får saker och ting att komma på plats, är vi nu i gång!
Här kommer jag att skriva om vardagslivet med Cosby och Wilde, men också om träning samt de tävlingar som vi deltar i. Lite bilder kommer jag också att bjuda på, är definitivt ingen proffsfotograf! och glömmer ofta att fota, men skall försöka att komma ihåg att ta med kameran lite oftare.
Hundar är mitt största intresse och har sedan Cosby anlände till familjen förvandlats till en livsstil. Nu har jag svårt att förstå att det funnits en tid utan.... men då fylldes tiden av hästar och ridning och senare med barnen och deras intressen.
Som barn växte jag upp med hund så det är spännande och fantastiskt kul att dela livet med hund igen. Nu har familjen dessutom fått tillökning i form av en underbar Flatcoated retriver kille och det är full fart!! och jag hoppas att jag skall hinna med allt som jag planerar och förstås det allra viktigaste...att bara få vara med Cosby och Wilde och njuta av den tiden i livet som vi delar. Att ta vara på de dagar som vi får tillsammans och att all planering och träning till trots....att vara här och nu! Något som vi definitivt kan lära av våra hundar som inte funderar över gårdagen ej heller över morgondagen....
Igår var jag och Wilde på en egen tur ner till sjön och hade turen att träffa på Buster, som är en härligt godmodig herre på 9 år, som är underbar med valpar! Cosby har lärt sig mycket av Buster och det märks nu när Cosby har en "egen" valp att tampas med! Jag önskar alla valpar en sådan cool "lekfarbror" då det är en viktig social träning för valpen. Cosby blir lika barnsligt förtjust varje gång han möter Buster och slänger sig gärna på rygg för att i nästa ögonblick få värsta "russelrycken" och springer som tokig! Bilden här är på Buster och Wilde, fler kommer att finnas under "Mina Bilder".

Inga kommentarer: