Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

lördag 13 september 2008

MH i Herrljunga

Overallen sliten i bitar....ett spöke försvunnet....hål i testledarens hand....suck...min matte har minsann inte stort förtroende för mig....vilka fantasier....Nä jag vill inte att någon okänd "tallar" på mig....men jag visade ingen aggression för det....vara bara så där fjärr som jag blir i de lägena....o backade undan....efteråt på klubbstugans veranda satt jag nästan i knät på samma testledare för att käka godis...jag väljer mina tillfällen med omsorg!!
Det var trevligt på Herrljungas brukshundsklubb....nästan alla jag träffade tyckte jag var snygg...söt o såg klok ut....vilket resulterade i godis, korv och mera godis...mums!!! Beskrivaren tyckte till och med att jag på det moment, där jag skulle vara passiv...såg ståtlig ut när jag satt eller stod med en stadig blick i fjärran....(trots storleken)...va menade hon med det sista???? Tja inget att göra i tre minuter....filosoferade så klart över var rådjuren höll hus och planerade lite...
Jag tänker inte gå igenom allt jag gjorde...men jag gjorde det mesta på ett bra sätt...tycker jag!!! kampade och stod i...jagade trasor....skällde ut spöken....o mer eller mindre gäspade över en konstig overall och lite skrammel från en låda...helt skottfast var jag också....va hade de trott???
Nåväl....matte säger att jag nu har en känd mental status och nu får vi vara med och tävla i appellen till hösten....vi skall satsa på spåret säger hon....tja...som jag brukar säga....bara det lönar sig ....är gott eller roligt eller helst något som gör att jag får känna mig lite vild och galen...då hänger jag på!!!Vi syns i spåret...

2 kommentarer:

Aussiegänget sa...

Vad duktiga ni är!!! Blir Wilde också en brukshund tro? Ska försöka ordna nyckel till på onsdag. Vi ses väl på medlemsmötet. Ha det gott/Anki

Karina sa...

Grattis till MH´t :)