Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

tisdag 16 september 2008

Viltspårspremiär för Wilde

I söndags fick Wilde prova på ett viltspår för första gången o på bilden syns resultatet!! Jag trodde att han med lätthet skulle fixa spåret....o de första metrarna var inga problem...han tog spåret direkt och följde med nosen i backen...men sedan var det som om han blev rädd. Han blev lägre...raggen reste sig över hela kroppen o han hukade i spåret. Sedan tittade han sig misstänksamt omkring och började voffa....med ett dovt skall. Spårade några meter till....o samma igen....Han är en riktig "fegis" ibland o ser spöken både här och där....jag undrar vilken bild som ploppade upp i hans hjärna...? Kanske trodde han att blodet skulle leda honom fram till en galen ko??!! Fast vad skall den stackarn tro...det måste vara en konstig blandning av lukter....
Han fullföljde dock spåret.....o rädslan byttes till förtjusning när han fann rådjursklöven!!! Då blev situationen plötsligt helt ofarlig och han glömde snabbt bort sin osäkerhet.
Om jag tänker efter....så var faktiskt även Cosby en smula försiktig de första gångerna....o han var inte ens särskilt intresserad av klöven först.....men nedanstående bilder tror jag bevisar motsatsen...tur att inte klövar ingår i MH-testet på ngt vis...kunde bli pinsamt....fast benet går dock att byta mot en smaskig rejäl bit korv eller två;)!! Här är han den andre sötnosen med "sitt byte"...inte så svår att tolka!



Va menar du?? Detta är ett alldeles vanligt smile...ett av mina bättre faktiskt;)!

Med på turen var också kompisen Tequila....en goldenretriver dam som också fick prova ett viltspår för första gången....hon fixade det snabbt och lätt och med svansen viftandes....detta var helt klart i hennes smak...tack Stefan för bilderna från denna premiärdag....!

1 kommentar:

Karina sa...

Viltspår ser kanonkul ut...Matte ska testa det på mig någondag, etfersom jag älskar attt spåra och är så duktig på det så tror hon jag kommer vara kanon på Viltspår...du kanske kan tipsa henne lite matte Ingela :)

Men grabbar ni är så himla duktiga tycker jag.

Kram på er