Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

torsdag 12 februari 2009

När Cosby får bestämma!!..


På kvällsrundan satte Cosby sig på tvären. Wilde som varit en sväng på dagis låg hemma och vilade...så jag o Cosby gick själva. Cosby vägrade gå åt det hållet som jag planerat....Ok...du får bestämma sa jag till Cosby...sedan var det bara att hänga med. Han var mycket målmedveten...gick först en sväng förbi en granne som har flera små söta tjejer (fyrbenta) som Cosby gillar...ingen var ute i trädgården. Nåväl han fortsatte bestämt iväg och jag hängde på. Han är helt enkelt en jätte härlig kille....kallt är det...mörkt och snö....men det bar raka vägen ner till skolans fotbollsplan. Vad vi brukar göra där?? TRÄNA...!!
Cosby tittade uppfodrande på mig...sedan var det bara att göra det bästa med det lilla godis som fanns i jackfickan....lite fotgående fick det bli....o han blev hyfsat nöjd....o så fick jag förstås lova att vi skulle gå dit imorgon för att träna ordentligt...med mer godis, roliga leksaker och träningsgrejor! På lördag är det alla hjärtans dag....till Cosby o Wilde har jag köpt grisöron, tuggben och annat smått och gott....sedan tog fantasin slut och övriga familjen får nog nöja sig med att jag bjuder på semlor som en gest av tillgivenhet....de fyrbenta har en klart framskjuten position i familjen;)!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan och tack för raderna i bloggen. Jag satt och log här när jag läste om att träningsarbetet går framåt, men att hushållsarbetet går bakåt. Det stämmer verkligen här också. Hundträningen är något man verkligen prioriterar, vad gör det om dammet ligger centimeterhögt i hyllor coh vrån :O
Ha det bra
Ulrika med Russin