Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

måndag 23 februari 2009

Wilde bus

Lite bilder från våra promenader och träning från helgen som gått hade jag tänkt att kunna visa...men sladden som Wilde tuggat i sig...den som man kan överföra bilder till datorn med...visade sig svårare än jag trott att köpa. Jag skall pröva att beställa en ny idag....hoppas det inte tar hundra år innan jag får den. Sedan hoppas jag att bilderna jag tog i helgen går att visa...har börjat se lite dåligt och att bara titta på den lilla skärmen på kameran ger inga garantier för att bilderna inte är suddiga eller så...
Wilde har verkligen roat sig med den snön som funnits....han har plöjt sig fram och kommit upp som en snögubbe ur snön....o det känns lite märkligt att ha en hund som ser ut att njuta av att ligga i snön. I helgen har jag gått separata promenader/träning med hundarna....o jag tror att de tycker om att få egen tid med mig....dessutom så slipper jag Wildes plötsliga lekanfall av Cosby när han går i koppel. Cosby bjuder också in...men det blir ett himla trassel och när Cosby har rocken på sig....så riskerar han att hänga och slänga i luften när Wilde tar tag och drar....Det är inte så att de håller på hela tiden....men någon gång under promenaden så får de ett ryck och skall börja busa. Ibland så släpper jag dem lösa båda två...så får de busa av sig....men jag kan inte vara hundra procent säker på att de lyssnar om någon annan hund dyker upp....(eller hundra procent säker på att de nog inte gör det)...så det måste vara på någon plats där det sällan kommer någon förbi.
I helgen som gått har jag kört lite apporteringsträning med Wilde. Om jag bara skulle referera till lördagen är jag jätte nöjd...första gången jag skickade ut honom....sprang han förbi mig på tillbaka vägen....men ändrade sig och kom in med dummien. Det roligaste av allt...var att han verkligen levererade dummien...o inte droppade den innan jag hann ta den. Så vi tränade en kort stund på linjetag och det fungerade bra....hög fart ut och in. På söndagen upprepade vi det hela...men nu såg han enbart busig ut...hög fart ut och hög fart förbi mig....så det blev bara ett par gånger...sedan åkte dummien ner i ryggan igen...suck. Ser fram emot att få gå på kurs med Wilde....eller ve och fasa....vi kanske kommer framstå som helt omöjliga...:( Men i så fall är det bara att försöka hitta nya strategier...bättre belöningar kanske....på lördagen serverades det ost...tja det fungerade bra:) på söndagen var det resterna av julens skinka som jag plockade fram ur frysen (vad göra när man glömt att köpa hem korv och köttbullar eller ngt annat gott) Det verkar som gräddost var godast;)

Inga kommentarer: