Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

söndag 19 september 2010

Framsteg i träningen..

...gjorde definitivt Wilde idag. På träningen för SSRK vid förra tillfället...upptäckte jag att det var svårt för Wilde med ett linjetag där flera dummies låg ute. Han sprang förbi den förste och tog nästa för att sedan försöka se om den första dummien också kunde fixas med hem till matte...Nåväl..nu har vi tränat och det ser ut som om polletten trillat ner. Jag tränade också Wilde på att sitta still medan jag kastade dummies över huvudet på honom...körde mycket störningsträning idag. Det gick också bra...kastade bollen åt andra hållet som belöning.
Något som också varit svårt för Wilde när det gäller linjetag....det är störning i form av att jag kastar ut en dummie en bit ifrån honom...som jag vill att han skall låta bli. Idag kikade han lite åt det hållet...men när jag säger ut igen..så ser man att han är medveten om sin egentliga uppgift och springer ut för att hämta den rätta dummien. Det syntes en ny medvetenhet hos Wilde i träningen idag...han var pigg och energisk...men hade samtidigt ett härligt fokus på de uppgifter som jag gav honom....så vi tränar vidare....nästa gång skall jag försvåra linjetagen lite mer...så får vi ser hur det går.

Birdey hade en härlig lekattityd idag....busade och skuttade och var på ett härligt humör. Han fick också några enkla linjetag...idag var farten absolut bättre både in och ut. Däremot har han fått lite svårt att sitta kvar...han har börjat att tassa efter mig....jag gör aldrig någon affär av det...så nu tränar vi stanna kvar separat ett tag...så får vi se hur det går.

Inga kommentarer: