Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

söndag 24 maj 2009

Blandade resultat...


Har hunnit med en hel del sedan sist...men tyvärr inget med någon större framgångsfaktor. Vad det gäller Wilde så är han nog frisk nu. Skriver nog...för veterinären har ännu inte hört av sig...vilket utlovades för över en vecka sedan...Men jag har kollat upp proverna själv och trots alla fästingar...var han fri från sådana hemska sjukdomar!! Något att vara tacksam för!! Tror att han haft en lindrig halsinfektion...för nu är han inte längre lika slemmig i munnen och verkar mycket piggare och mer fokuserad. Var därför och vaccinerade honom nu...hög tid för ettårs vaccinationen!
Så idag satte vi igång och tränade lite lätt...enkla övningar med fokus på samarbete. Wilde har också varit med när jag tävlat med Cosby...och skött sig över förväntan både i bilen och utanför bland folk och hundar...det som jag är mest nöjd med om jag summerar helgen.
Cosby och jag har tävlat tvåan både i lördags och söndags....platsen spökar fortfarande och ställer till det. De som såg honom berättade att han reste sig när tre fjärdedelar var gjord...o ingen tyckte han såg det minsta orolig ut...han satt lika lugnt som han låg under platsen. Det är märkligt...men det är väl bara att träna på.
Hade hoppats på att spika ettorna för ett LP...men icke. Lördagens resultat
platsen 5, fritt följ 8, läggande 9, inkallande med ställande 8,5, sändande med ställande 7, apportering 8, fritt hopp över hinder 10, fjärren 10, helhet en 9:a. Resultat 156 p och en tredje placering.
På söndagen platsen 5, fritt följ 7,5, läggande 10, inkallande med ställande 0!! han satsade med en himla fart o jag fick inte stopp på honom. sändande med ställande 10, apportering 9, fritt hopp över hinder 10, fjärren 10 och helhet en 10:a. Resultat 150,5 Jag är nöjd med momenten och kan inte låta bli att plussa på de där förargliga 20 poängen från platsen...då blir poängen en helt annan! men om men inte vore!!
Men nu tänker jag inte anmäla till någon mer tvåa....utan vi tränar vidare på treans moment...vi har kommit en bit...men behöver nog någon månad till för att jobba med detta, innan vi kan starta.

Så lite deppigt känns det...men jag är ändå glad för att jag har en pigg och arbetsvillig liten hund...som alltid är på hugget vid träning och faktiskt behåller fokus riktigt hyfsat på tävling. Nu är det bara att satsa vidare med glatt humör;)!! Cosby deppar inte;) Saker och ting blir inte alltid som man planerar eller hoppas på...men vi kommer igen!!

1 kommentar:

Helén Aasa sa...

Förstår att Cosby tar livet enkelt och utan depp. En glad skit helt enkelt.
Bra att Wilde är bättre. Ses på onsdag...