Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

söndag 17 maj 2009

Härlig attityd!

Här tränas fritt följ....han har en härlig uppsyn och jobbar på bra för hela slanten!! Dock är det svårt att se detta när man går själv.... så att dottern var med idag och tog lite kort var jätte bra...då ser jag lite hur det ser ut. Det är lite speciellt med en mindre hund....det gäller att hålla tempot...men ändå inte ta för stora kliv runt i svängarna...jag tror att jag behöver träna mer på detta själv utan Cosby.
Full fart mot rutan...kan det gå snabbare? Han satsar verkligen för fullt!....han älskar detta....kanonbra arbetsmoral...dock lite dålig kondis (precis som sin matte)...det skulle kunna få honom att krokna....jobbar med att få honom längre ut i rutan...kan sakta av för tidigt när han vet att jag har bollen...o då vända sig mot mig...för att sedan fortsätta in i rutan. Idag tränade jag att dottern skickade en boll framåt när han var i det kritiska läget...o efter ett par sådana bollar...så fick vi till två jätte fina rutor. Får se om det håller när det är dags.
Idag hände något oförutsett...tur det inte var tävling...han sprang ut för att hämta apporten och vek av för att nosa på någons tappade vante.....men sedan var han tillbaks på banan igen...farten ut är kanon...men in kan farten bli lite dålig ibland...så jag brukar skicka iväg bollen bakåt...för att få upp ett bättre tempo in.
Jag släpper inte...du kan inte lura mig!!! Matte rabblar en massa ord för att försöka få mig att släppa...men den gubben går jag inte på!!! Släpper bara på "loss"...för vem vill väl se matte dansa segerdans med apport och snörboll o fickan full av godis...inte jag i alla fall!

1 kommentar:

Helén Aasa sa...

Vilka härliga träningskort!!!
Cosby borde få en egen fanklubb.