Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

tisdag 26 maj 2009

Wilde på film!



Här en filmsnutt på Wilde när jag skickar honom på ett linjetag över ett dike. Vi tränade en stund igår...och trots att vi tar det relativt lugnt...även om Wilde förstås drar järnet över ängen och busar...han älskar att springa lös....så var han både stel och halt idag. Jag trodde att det hade gett med sig...men eftersom vi har tagit det extra lugnt...då jag inte varit säker på om Wilde varit sjuk eller inte...så har jag förstås inte märkt av vare sig stelhet eller hälta. Veterinären har sagt att det kan ta ett halvår för panostiten att läka ut...o att man får försöka anpassa träning och motion under tiden. Men trist är det....när man äntligen känner att vi är på gång. Jag lägger lite bilder i albumet från gårdagens träning. Han var ett riktigt busfrö i början av träningen...sprang iväg med dummien och busade själv...men efter det så var han fokuserad och med på träningen! Kul att kunna visa en film på honom.
Väntar fortfarande på att veterinären skall höra av sig...även om blodprovet inte visade på någon infektion...så kan jag inte släppa känslan av att han kanske kan ha en halsinfektion som ligger och lurar. För några dagar sedan var han mindre slemmig i munnen...men nu tycker jag det är tillbaka igen...kanske inbillar jag mig...men vill diskutera med veterinären...har blivit lovad att hon skall ringa mig imorgon. Vi får väl se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vad tråkigt att läsa om Wilde. Den där ovissheten är ju så jobbig när man inte alls vet som är fel. Russin är lite piggare, men kanske inte riktigt så som jag önskat. Vi får avvakta ytterligare. Just nu hårdtränar vi lydnad för den 6 juni är det prov. Jag skulle så gärna vilja ha ett bra resultat (för en gångs skull), men vem vill inte ha det?
Kramar
Ulrika med Russin