Wilde & Cosby

Wilde & Cosby
I denna blogg kan du följa Wilde & Cosby, två goa och busiga hundar, i deras vardag, träning och på tävling. Lämna gärna ett tassavtryck i bloggen eller vår gästbok!

söndag 29 november 2009

Oro...

...har jag förstått att några omtänksamma känner inför "hur det står till hemma hos hos"...hundar som slås...???
Kan lämna lugnande och glädjande besked gällande detta....inget som upprepats igen...killarna lär förstås känna varann bättre dag för dag...och jag lär mig att hålla ordning på eftertraktade saker som leksaker och väldigt goda tuggben. En hund är en hund, två hundar..två hundar, men tre är en liten flock och kräver mer av mig som flockledare helt enkelt. Dessutom kanske jag gett snälla och goa Birdey oförtjänt dåligt rykte...jag hade bara inte tänkt på att även en glad "svansviftare" kan säga ifrån i vissa lägen.
Tips på riktigt oroande läsning finner ni däremot här.....DETTA OROAR MIG....och till sist...jag har telefon...

Sedan till något betydligt roligare!! Flatklubbens adventsutställning där Birdey till både min och Siris förtjusning vann BIR....fast i hård konkurrens med snygga brorsan Norman.
Kritiken var fin!: Trevlig hanvalp av god storlek, vacker huvud som kunde varit mer könspräglat, utmärkt överlinje, tillräckliga vinklar fram, bra vinklar bak, härlig pälskvalite, välvisad. Siri visade honom jätte fint...roligt för henne med egen flat!

Wilde fick också fin kritik...blev kallad till specialklass...tror den hette bästa typ..eller liknande, men vi hade missat detta...o när han räknades upp hann vi inte hämta honom...det gick så fort. Blev dock inte placerad. Vann klassen gjorde snyggingen Floyd med matte Anna!
BIS blev Tara med sin matte Jessica!! Det var många olika klasser och jag hade svårt att hålla ordning på vem som vann vad...men en mycket trevlig dag var det och många fina priser både från Birdeys vinst och från lotteriet fick vi med oss hem!

Inga kommentarer: